Ponúkame ti 3 prehľadné a férové produkty

null

Preclenie za 1 deň za 17 EUR

Ak potrebuješ mať zásielku čo najskôr preclenú, ponúkame ti našu najrýchlejšiu službu.

Táto služba je dostupná.

Preclenie

Preclenie za 2 dni za 14 EUR

Zlatá stredná cesta.

Táto služba je momentálne nedostupná.

platba

Preclenie za 3 dni za 9 EUR

Ak chceš ušetriť a zásielka nie je pre teba až tak urgentná.

Táto služba je momentálne nedostupná.

Deň = pracovný deň. Kompletný cenník služieb nájdeš na stránke cenník a dokumenty.

Postup je jednoduchý

null

Zašleš nám potrebné dokumenty cez online formulár

null

Zásielku preclíme a uhradíme colný dlh

null

Uhradíš našu faktúru za colný dlh a poplatok za preclenie

null

Zásielku ti doručí prepravná spoločnosť

Máme len 2 podmienky

null

DHL/UPS/TNT/Skyport/CHS

Dokážeme ti precliť len zásielky, ktoré sú prihlásené na colnom úrade Bratislava – letisko (väčšina expresných zásielok DHL,UPS, TNT a taktiež cargo zásielky zo spoločností Skyport a CHS).

Nepreclievame zásielky Slovenskej pošty.

null

Potraviny, alkohol, tabak a parfémy

Nevieme ti precliť zásielku, ktorá podlieha dovozným potravinovým alebo veterinárnym kontrolám, prípadne spotrebným daniam (potraviny, alkohol, tabak, parfémy).

Priprav si prosím

null

Číslo zásielky (AWB)

Aby sme vedeli jednoznačne identifikovať zásielku, potrebujeme jej jedinečné číslo.

Toto číslo nájdeš v avíze o zásielke, ktoré ti zaslala prepravná spoločnosť (väčšinou v predmete emailu).

null

Dodatočné doklady od prepravnej spoločnosti

Na colný úrad sa predkladá aj originálna dokumentácia, ktorá prišla so zásielkou. Väčšinou sa jedná o tzv. letecký nákladný list (AWB) a tovarovú faktúru (Invoice).

Ďalej je potrebné si dodatočne vyžiadať od prepravnej spoločnosti tzv “údaje potrebné k colnému prejednaniu zásielky” – jedná sa o niekoľko údajov, ktoré sa vpisujú do colného vyhlásenia (pozičné číslo, RDT číslo a číslo letu). Niektoré spoločnosti nezasielajú tieto údaje spolu s avízom o zásielke a je potrebné si ich vyžiadať dodatočne.

dokument

Faktúru*/objednávku**

Kedže celková suma na platbe sa často skladá zo sumy samotného tovaru ako aj sumy za dopravu, prípadne si si objednal viac druhov tovarov, je potrebné k colnému konaniu doložiť aj tovarovú faktúru/objednávku.

Faktúra/objednávka by mala obsahovať: jednotkovú cenu a počet každej položky tovaru; sumu za dopravu, balné, poistenie (ak si za takúto službu niečo platil; vyčíslenie prípadnej zľavycelkovú sumu aj s menou (EUR, USD, …).

* firmy
** súkromné osoby

platba

Doklad o platbe za tovar (iba súkromné osoby)

Colnému úradu musíme jednoznačne preukázať, akú sumu si za tovar zaplatil – potrebujeme predložiť výpis z banky, prípadne snímok obrazovky z elektronického bankovníctva, …

Doklad musí byť čitateľný, suma sa musí zhodovať s faktúrou/objednávkou (doklady môžu byť v iných menách, napr. EUR a USD) a na doklade musí byť uvedené meno majiteľa účtu.

Potvrdenie o platbe od predajcu colný úrad neakceptuje!

registracia

Zaregistruj sa do APV CReg/EORI

Vyplň, podpíš a zašli na eori@financnasprava.sk formulár:

súkromné osoby (APV CReg) / firmy (EORI)

Registrácia je jednorázová.

null

Splnomocnenie na zastupovanie v colnom konaní

Vyplň a podpíš a naskenuj alebo odfoť jednoduchý formulár (pdf, docx).

Pri ďalšom preclení nám nemusíš opätovne zasielať splnomocnenie – vieme ho použiť aj pri ďalších zásielkách.

Splnomocnenie potrebujeme, aby sme mohli za teba podať colné vyhlásenie a zastupovať ťa v colnom konaní na pobočke colného úradu.

Odoslanie dokladov

Ak máš všetko potrebné pripravené, vyplň prosím tento formulár. O ostatné sa už postaráme my 🙂