Od 1.5.2017 sa spúšťa eDovoz – čo budeš potrebovať?
Finančná správa zverejnila na svojej FB stránke prvé informácie k eDovoz-u. Jednorázovo sa budeš musieť registrovať do niekoľkých portálov a prežiť menšiu byrokraciu, ale ak to všetko zvládneš, preclenie zásielky bude následne jednoduchšie 🙂 K precleniu po 1.5.2017 budeš potrebovať:
Zriadenie a aktivovanie schránky na ÚPVS
Elektronická schránka sa nachádza na portáli www.slovensko.sk.
K jej prístupu a aktivácií budeš potrebovať elektronický občiansky preukaz s aktívnymi certifikátmi a čítačku kariet. Všetky potrebné informácie nájdeš na https://www.slovensko.sk/sk/navody.
KEP a prostriedky pre jeho vytvorenie
KEP (kvalifikovaný elektronický podpis) získaš pri vydaní nového čipového občianskeho preukazu.
Pomocou KEP-u môžeš podpisovať dokumenty pri komunikácií so štátnymi orgánmi. K podpisovaniu musíš mať na svojom PC nainštalovaný tzv. „podpisovač“ (D.Signer). Samotný software ako aj návody nájdeš opať na https://www.slovensko.sk/sk/navody.
Účet v IS CEP
Ako posledné budeš potrebovať platnú registráciu v IS CEP
CEP (centrálny elektronický priečinok) slúži na komunikáciu s finančnou správou pri podávaní colného vyhlásenia. Do CEP-u sa zaregistruješ na https://www.cep.financnasprava.sk. V pravom hornom rohu je odkaz na registráciu.
Po vyplnení formulára ho uložíš a po uložení podpíšeš KEP-om. Takto podísaný formulár sa odošle na Finančnú správu, kde bude skontrolovaný a bude ti aktivované konto v CEP-e.
Registrácia do EORI / APV CReg
Samozrejmosťou je registrácia do EORI / APV CReg.
Samotný postup podania colného vyhlásenia ešte nie je zverejnený. Postup podania colného vyhlásenia (JCD) cez CEP ti preto prinesieme až v jednom z ďalších našich informačných článkov, po zverejnení Finančnou správou.